Däck och fälgar i Sverige Dæk til Norge Support: +45 2840 1314

ALUFÆLGE DANMARKS BEDSTE PRISER

 

alufælge til din bil kan ses og købes her:

Loese Faelge

 

Komplette alufælge monteret med dæk kan ses og købes her 

 Faelge Og Daek

 

Fælgteknik

Ofte, ganske naturligt, sidder man i sin bil og tænker ikke én gang på, hvad der får den til at rulle.
For at sige det rent ud, hjulene er bilens fødder og er kendt for at være det
vigtigste i forhold til en kropsholdning. For eksempel, hvis der er en skæv
stilling på en menneskefod, som følge af en skade, betyder det en kontinuerlig
ændring af hele geometrien. Med biler er det det samme. Specielt ved køretøjer
med ensidig slitage vil det betyde skader på bilen, og det er lig med fare for
føreren og andre.

Dette er grunden til tyske AEZ (som producerer alufælgemærkerne AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO) forpligter sig til at have de højeste kvalitetsforventninger.

Dette løfte er ikke kun for at overholde loven , men AEZ roser sig af, at strække sig længere end forventningerne.
"Made in Germany" er ikke en markedsføringsfrase - det står virkelig for den højeste
kvalitet og maksimal sikkerhed - gennemprøvet og certificeret!

Her er lidt langhåret teknik omkring alufælge og deres opbygning

Aluminumsfælgkarakteristika 

Fælgbredde (Rim Width) 
er den indre afstand mellem de to fælghorn.
Fælgbredden angiver også den nominelle bredde af hjulet. 

Indpresningsdybde (ET)  (Offset)
er afstanden fra monteringsfladen til fælgens
sande midterlinje. Denne måling er meget vigtigt, da det bestemmer placeringen
af hjulet på bilen.

Bolt (Pitch) Cirkel Diameter (PCD) / Bolthulsmønster
angiver diameteren af ​​to modstående bolte på hjulnavet i en
bil, og hvor mange bolthuller fælgen har.

Navhulsdiameter (Centrebore Diameter)
For optimal fleksibilitet, anvender AEZ centreringsringe, således at et hjul kan
anvendes på en række navhulsdiametre med kun én navhulsdiameter i fælgen. (basis
ringsystem)

Hump (Hump)
Når stærke tværgående kræfter påvirker hjulet (fx ved
kørsel i kurver), forhindrer humpen dækket i at glide rundt på fælgen og derved
forhindres et pludseligt tab af dæktryk. Der findes et stort antal forskellige
humpdesigns.


Fælghorn (rim flange)
fælghornet er den udad bøjede kant på en fælg . Denne margen
er nødvendig, for at afbalanceringsklodser ikke kan ændre deres placering eller
falde af. Afbalanceringsklodser der kan klemmes på udefra er tilpasset til
hornets form.


Vigtige fælgdata
f. eks.. 7.5Jx17H2

7.5....Nominel fælgbredde (rim width)
J.......Størrelse på fælghorn 
17.....Nominel fælgsdiameter 
H2.... Dobbelt hump (individuelt hump design)

Produktion af aluminiumsfælge

Monoblok fælge
Når en akselafstand og hjul seng er lavet samtidigt i én del, dette kaldes et stykke hjul. Når fælgstjernen og fælgbanen er produceret samtidig i et stykke, kaldes det en fælg.
Fælgen kan være produceret i en støbe- eller smedeproces.
Den endelte fælg er den mest almindelige aluminiumsfælg.

Støbning
Den såkaldte "trykstøbning" bruges til at støbe fælgene. Der skelnes mellem "tyngdekraftsstøbning" og "lavtryksstøbning".
I begge tilfælde bliver formen fyldt med smeltet aluminium.
Efter fælgen er støbt, vil formen blive fjernet og fælgen vil blive færdiggjort.
En original form er fremstillet af stål og kan anvendes til at foretage mellem
50,000-80,000 fælge i et design

Fælgfriktionstest
De enorme belastninger, som i virkeligheden aldrig nås, er testet ved hjælp af
computersimulering af en 3D fælgmodel, hvor friktionen og belastingen beregnes.
Denne proces finder sted i tre trin og skaber grundlaget for et nyt hjul design.

· Fælgfriktionstest
· Egerbelastning
· Afsluttende fælgtest

Computeren viser analysen af fælgens ændringer med forskellige farver.
Områder med den største friktionsbelastning er angivet med rødt, mens områder
uden belastning er angivet med grønt.  

Alle AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO produkter kommer gennem et enormt pres under udviklingsprocessen for at undgå risikoen for en ulykke.

TÜV Test
HVER ENESTE AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO fælg er TÜV godkendt.
Dermed sikres den højeste kvalitet i årevis og trafiksikkerhed.
De vigtigste TÜV test er:

· Bøjeudmattelsesprøvning
· Fælg rulletest
· Kollisionstest
· Kørselsprøve

Bøjeudmattelsesprøvning
I en rotationsprøvning bliver de laterale kræfter simuleret og krumningen af fælgene belastes.
Hver alufælg vil blive fastspændt i prøvebænk med en klemring på den indre fælghorn og
fikseret over anlægsfladen med en roterende sidebelastning.

Fælg rulletest
I fælg rulletesten stresses fælgen ved ligeud- og kurvekørsel.

Kollisionstest
Denne test simulerer kontakt med en kantsten. Her vil fælgen blive ramt med en kileformet hammer, en gang på egerne og en gang på ventilen.

Køreprøve
I køreprøven vil hvert køretøj på markedet vil blive prøvet med forskellige fælgehjul. I denne proces bestemmes restriktioner for bremser, dæk og fælge.

Alufælge også om vinteren
Vintereffektivitet (modstandsdygtighed over for salt og stenslag) er afhængig af kvaliteten og tykkelsen af ​​den klare lak. Her bruger AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO mindst tre særligt high-end belægninger, der også er lavet til vinterbrug.
Det er nødvendigt for det optimale kompromis mellem lagtykkelse og elasticitet
af lakken.

Jaguar droptesten
Den sværeste test er helt sikkert "Jaguar droptesten". Fra en højde på 4 m, vil en M8 møtrik falde gennem et rør ned på fælgen, når den rammer, må lakken ikke splintre.

Beskyttelse mod vejsalt
Alle AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO skal også bestå en saltspraytest I denne test, bliver fælgens lak ridset. fælgen anbringes i en plastbeholder i omkring 300 timer og sprøjtes med en sur opløsning. Denne test viser kvaliteten af lakken og viser tydeligt, hvor høj kvaliteten af ​​finishen er, da finishen åbner eller "blomstrer", når den klare eller sølv finish har nogen kvalitetsfejl.

Snekæder
Snekæder monteret korrekt og på det rigtige tidspunkt, er i princippet ikke et problem for AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO.
Afhængigt af bilmodellen, lægger AEZ, DOTZ, DEZENT og ENZO særlig vægt på at sikre, at
snekædemuligheden er inkluderet i TÜV-certificeringen.

Rengøring, vedligeholdelse og opbevaring af alufælge
Specielt konstruerede væsker og klude er blevet udviklet til alufælge bl.a. AEZ fælgrens.
 
Anvend ikke aggressive kemikalier, slibemidler eller lignende stoffer til rengøring.

Ved opbevaring af hjulene, f.eks i vinterperioden, skal de rengøres først og opbevares på et tørt sted. 

Reparation af alufælge
Enhver efterfølgende mekanisk bearbejdning og / eller termisk behandling er ikke tilladt. En sådan fælg er ikke længere den testede version, og fører når den er monteret på et køretøj til et tab af driftstilladelsen.

! ! ! Og fælgens ejer mister således alle rettigheder til ansvar og garantikrav! ! !

Ønsker du yderligere informationer henviser vi til vor store fælgguide

 

20 Års Erfaring Giver Tryghed 

KONTAKT
BIGWHEELS.DK
online@bigwheels.dk
Tlf.: +45 2840 1314
CVR: 25109341
Info
Sitemap
Direkte Betaling

Facebook
Twitter